Pályázati támogatás

2012. június 30-án befejeződött kutatás- fejlesztés projektünk célja egy olyan munkaidő nyilvántartó szoftver létrehozása volt, amely a számítógép előtti munkavégzést folytató dolgozókat segíti a valós idejű nyilvántartásban úgy, hogy az pontos, hiteles, részletes legyen, csökkentse az adminisztrációs feladatokat, ill. lehetővé tegye az így nyert adatok gyors elemzését a menedzsment számára.

A projekt adatai

Projekt neve: Újgenerációs valós idejű munkaidő nyilvántartó és tevékenység-monitorozó rendszer kutatás-fejlesztése

Projekt azonosítója: KMOP-1.1.4-09-2010-0154

Projekt kezdete: 2011.02.01

Projekt befejezése: 2012.06.30

Kedvezményezett neve: Binarit Informatikai Kft.

Kedvezményezett székhelye: 1139 Budapest, Váci út 95.

Kedvezményezett adószáma: 13054085-2-41

Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege: 19.780.717 Ft.

A projekt leírása

A több hónapos fejlesztés eredményeként létrejött részletes munkaidő nyilvántartó szoftver lényege, hogy a rendszer indítását követően figyelemmel kíséri a munkavállaló számítógépen végzett tevékenységét. A felhasználónak csak egyszer kell megadnia, hogy az általa használt dokumentum, szoftver, vagy URL milyen feladathoz/munkafolyamathoz kapcsolódik, a szoftver megjegyzi. Minden alkalommal, amikor megnyitásra kerül a dokumentum, automatikusan az adott munkatevékenységhez rendeli a szoftver a rá fordított időt.

Lehet megnyitva egyszerre több munkaanyag is, amelyikkel éppen dolgozik a felhasználó, az ahhoz beállított tevékenységre (költséghelyre) automatikusan rögzíti a rendszer az aktív időt. A munka során használt dokumentumok, szoftverek, URL-ek esetében központilag, vagy akár felhasználó szinten meghatározható, hogy milyen feladat/tevékenység kapcsolódhasson hozzá. (Pl. hírportálok, Facebook, chat programok a cég döntése alapján privát tevékenységbe sorolhatók.)

A szoftver figyeli a számítógép-használat szempontjából inaktív időszakokat is. Előre meghatározott hosszúságú inaktivitást észlelve (pl. valaki telefonál, ezért nincs számítógépes aktivitása) felkínál egy tevékenységlistát, amiből a felhasználó kiválaszthatja, hogy az elmúlt inaktív időszakot milyen tevékenységgel töltötte. Így a számítógéphasználat-szempontjából improduktív idők is feltérképezésre kerülnek.

A Timesheet munkaidő nyilvántartó szoftver nem készít fényképet a felhasználó képernyőjéről, nem figyeli a leütött karaktereket, ezen kívül a monitorozás ideiglenesen vagy teljesen ki is kapcsolható. Ugyanakkor a szoftver segítségével a felhasználó is folyamatosan visszacsatolást kap a tevékenységéről, így lehetővé válik, hogy saját maga értékelje a teljesítményét, kérje a menedzsere beavatkozását. A folyamatos visszajelzés pozitívan hat a munkavégzésre, és segíti a rendszer elfogadását.

Célunk, hogy a fejlesztés eredményeként előállított részletes munkaidő nyilvántartó szoftver a felhasználói igények figyelembe vételével folyamatosan fejlesszük, és sikeresen értékesítsük a hazai és nemzetközi piacon egyaránt.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.

Irányító Hatóság:  Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Közreműködő szervezet: MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési  Központ Zrt.